سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یادداشت - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، منشأ هرگونه خیری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 
   

یادداشت - اخبار حاج آقا
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:1بازدید دیروز:5
 

میم.شین :: 86/4/26::  5:43 عصر

بسم رب علی ابن ابیطالب

سلام

باز هم اومدم هرچند یه مقدار دیر اما بالاخره اومدم.

می خوام یه مطلب باحال براتون تعریف کنم.

دیروز رفته بودم دیدن آقای بحرینی مدیر سایت شیعه نیوز

جاتون خالی. خیلی فضای معنوی و دوستانه ای برقرار بود. انصافا وقتی وارد محل شیعه نیوز شدم کمی به اوضاع و احوال روزگار امیدوار شدم از این جهت که بالاخره هستند کسانی که با دلی به وسعت دشتهای پهناور آستین بالا زده اند و با صرف هزینه از جیب خودشان برای اعتلای مکتب مظلوم و حقه شیعه تلاش می کنند.

شیعه نیوز اولین سایت خبری شیعه به زبان فارسی است که در شبکه جهانی فعالیت می کند و به هیچ نهاد و ارگان و بیتی وابسته نیست و همه مخارجش را هم خودشان تقبل می کنند.

لذا از همه کسانی که از این مطلب بازدید می کنند درخواست دارم لینک آنرا در وبلاگ خودشان قرار دهند. تا فرهنگ آن ترویج شود.

بقیه حرفها هم بمونه برای بعد

یا علی مدد

ww.shia-news.com


میم.شین :: 86/3/27::  7:53 عصر

سلام

اگر می خواهید کلیه اخبار و اطلاعات و حتی تصاویر کاملا اختصاصی و منحصر به فرد رو در مورد مرجع فقید شیعه و فقیه عالیقدر آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی به دست بیاورید پیشنهاد می کنم سری به سایت حوزه نیوز بزنید.

البته با حوزه نیوز آشنا هستید و حتما تا به حال رفتید اما امروز و دیروز و حتی فردای آن کاملا استثنایی است حتما ببینید یادتون نره!

ضمنا حتما نظراتتون رو هم برام بفرستید آخه خیلی مهمه


میم.شین :: 86/3/27::  2:21 صبح

انا لله و انا الیه راجعون

الان ساعت 2 و ربع نیمه شب است و من تازه کار به روزرسانی سایت حوزه نیوز رو تموم کرد.

فقط برای خالی نبودن عریضه و واسه اینکه اسم ما هم در طومار عزاداران بلاگ ثبت بشه اینو می نویسم.

من از آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خاطره زیاد دارم. آخه من قدیما که بچه نسبتا سر به راهی بودم زیاد خدمت ایشون می رسیدم.

بگذریم.

به موقع خاطرات خودم رو ثبت می کنم.

فقط درگذشت این عالم فرهیخته که به حق از مدافعان حریم ولایت اهل بیت علیهم السلام بود و هر وقت احساس می کرد حتی نظام جمهوری اسلامی هم در مورد بحث ولایت اهل بیت علیهم السلام دچار اشتباه می شود ایستادگی می کرد و اشتباهات را بیان می کرد به محضر حضرت حجت و مراجع و علما و حوزه های علمیه و فرزند ولایی ایشان آشیخ جواد آقا تسلیت می گویم.

یا علی مدد

 


میم.شین :: 86/3/23::  12:26 عصر

گلدسته‌های حرم عسگریین(ع) فرو ریخت

شبکه خبری "العالم" اعلام کرد: دشمنان اهل بیت(ع)، بار دیگر در حمله‌ای هتک‌آمیز، دو گلدسته طلایی باقی‌مانده از انفجار سال گذشته را منهدم کردند.

این حمله که ساعت 9 صبح امروز به وقت عراق رخ داد به فرو ریختن کامل این دو گلدسته منجر شده و به محض انتشار، خشم شیعیان جهان را برانگیخته است.
این شبکه می‌افزاید: از گروه‌های تکفیری و هواداران رژیم مخلوع بعثی، به عنوان عوامل این اقدام نام برده می‌شود.
شبکه خبری "الفرات" نیز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد: گروه‌هایی از هواداران گروه تروریستی القاعده با همکاری بعثی‌های سامراء،‌ اقدام به این حمله کردند.
خبرگزاری شین‌هوا نیز اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس، ساعت 9 صبح امروز مرتکب این عملیات، شدند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای امنیتی و ارتش عراق در پی وقوع این عملیات، با اجرای مقررات منع آمدوشد و محاصره مرکز شهر سامراء، تمامی راه‌های منتهی به حرم عسکریین(ع) را بستند.
پایگاه خبری "النهرین" نیز گزارش داد: سپاه المهدی(عج) وابسته به جریان صدری، به محض انتشار این خبر، برای جلوگیری از واکنش احتمالی قهرآمیز شیعیان علیه اهل‌سنت، وارد عمل شد و آماده‌باش امنیتی اعلام کرد.
"صالح الحیدری" رئیس دیوان وقف شیعی عراق در گفت‌وگو با رویترز گفت: این عملیات، اقدامی تروریستی بود که برای دامن‌زدن به اختلافات مذهبی و طایفه‌ای در منطقه انجام شد.
پایگاه‌های خبری و انجمن‌های اینترنتی و وبلاگ‌های شیعیان منطقه نیز از ساعتی پیش، بسرعت وارد عمل شده و با تهیه طومارهای اعتراض، این مصیبت را به یکدیگر تسلیت می‌گویند.


میم.شین :: 86/3/8::  11:56 صبح

حاصل باغ نبوت

تا در بیت الحرام از آتش بیگانه سوخت
کعبه ، ویران شد ، حرم از سوز صاحبخانه سوخت
شمع بزم آفرینش با هزاران اشک و آه
شد چنان ، کز دود آهش سینه ی کاشانه سوخت
آتشی در بیت معمور ولایت شعله زد
تا ابد ز آن شعله ، هر معمور و هر ویرانه سوخت

آه از آن پیمان شکن کز کینه ی خم غدیر
آتشی افروخت تا هم خمّ و هم خمخانه سوخت
لیلی حُسن قدَم چون سوخت از سَر تا قَدَم
همچو مجنون ، عقل رهبر را دل دیوانه ، سوخت
گلشن فرّخ فر توحید ، آن دم شد تباه
کز سُموم شرک ، آن شاخ گل فرزانه سوخت
گنج علم و معرفت ، شد طعمه ی اَفعی صفت
تا که از بیداد دونان گوهر یکدانه سوخت
حاصل باغ نبوت ، رفت بر باد فنا
خرمنی در آرزوی خام آب و دانه، سوخت
کرکس دون ، پنجه زد بر روی طاووس اَزل
عالَمی از حسرت آن جلوه ی مستانه سوخت
آتشی ،آتش پرستی ، در جهان افروخته
خرمن اسلام و دین را ، تا قیامت سوخته

آیت الله محمد حسین غروی اصفهانی (مفتقر


میم.شین :: 86/3/3::  4:8 عصر

السلام علیکِ یا زینب کبری، السلام علیکِ یا بنت رسول الله، السلام علیکِ یا بنت امیرالمومنین (سلام الله)

ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد، اشک از چشمان آنها به راه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت. تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری! نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد.


میم.شین :: 85/12/28::  9:36 صبح

ای آشنای غریب

ای عصمت هشتم! کوچه های نیشابور، هنوز بوی کلام عطرآگین تو را دارد.هر روز که خورشید خراسان، سینه ریز زرینش را از شوق می درد و انبوه دانه های طلایی اش از فراز آسمان بر حَرَمت می پاشد، کبوتر دل، بهانه کنان به سوی حرم تو پر می کشد؛ همان وتری که هر روز، به سوی دانه های مِهری می رود که برایش می پاشی.

 

هوای صحن و سرای تو، پُر از زمزمه است و آسمان آکنده از ذرات لطیف حضوری است که چهره زائران خسته را می نوازد. در بارگاه تو، هیچ کس غریب نیست. سلام بر تو ای آشنای غریب! سلام بر تو، که توس، با آمدنت مدینه ایمان شد. و ما هر روز، در «مشهد» عاشقان، نگاهمان را به نگاه تو پیوند می زنیم.

هر سحر، به کوچه های ایوان نگاه روشنت کوچ می کنیم و چون پرنده ای غریب، به گوشه حَرَمت پناه می بریم.

هر روز، در سایه سار مزارت مویه کنان، شانه های خسته مان را می لرزانیم.

هر شب، فانوس اشک هامان را روشن می کنیم و دست های عاطفه مان را به دامان پر مهر و محبت تو می آویزیم.

و انگور، زهر آگین است ...

مقابل هم نشسته اند؛ یک سو نهایت نفرت و دیگر سوی، نهایت مهربانی!

مأمون، سرا پا کینه و امام سرا پا کَرم. برقی شوم، در نگاه مأمون موج می زند و چشم های گستاخش، پرده از راز مخوف درونش بر می دارند! و چشم های نجیب امام، سر به زیر و محجوب و آگاه از اسرار نهانی مأمون!

مقابل هم نشسته اند؛ یکی از تبار پست ترین زمینیان و دیگری از نسل پاک ترینِ آسمانیان. مقابل هم نشسته اند؛ یکی بنده بی چون و چرای شیطان و دیگری همسایه دیوار به دیوار خدا. ثانیه ها، لنگ لنگان قدم بر می دارند، ضربان زمان، کند شده و نفس هایش به شماره افتاده؛ حتّی هوا هم احساس خفگی می کند.

دستی پیش میرود. دستی که قرار است روسیاهی خود را بر اوراق تاریخ بنگارد. دست خوب می داند که انگور، زهرآگین است. نگاه امام گذشته ها را مرور میکند ...

نگاه امام علیه السلام زایر کوچه پس کوچه های مدینه میشود.

نگاه امام، به طواف یک در سوخته میرود.

نگاه امام، به در خانه کریم اهل بیت علیه السلام میرود.

نگاه امام در غربت، مدینه را میجوید.

و امام همچنان آرام است.

لحظه ها می ایستند. صدای مویه ملایک بلندتر  می شود.

دست، خوشه انگور را به سمت امام درار میکند. دست بی شرمانه مرگ را به امام تعارف می کند:

"بفرمایید ... یابن الحسن از این انگور میل کنید." و رضا (ع) تبسمی تلخ بر لب می نشاند و ...

 

شبکه امام رضا علیه السلام: http://www.imamreza.net/per/index.php


میم.شین :: 85/12/28::  9:35 صبح

امام رضا علیه السلام سجده کردن بر معبود را نزدیک ترین حالت بنده میداند و می فرمایند:

«نزدیک ترین حالت بنده به خداوند متعال، در حال سجده است و این همان قول خداوند تبارک و تعالی است که فرمود: سجده کن و نزدیک شو. »

هشتمین پیشوای شیعیان امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در مدینه دیده به جهان گشود. مشهورترین لقب آن حضرت «رضا» است و در سبب این لقب گفته اند: «او از آن روی رضا خوانده شد که در آسمان خوشایند و در زمین مورد خشنودی پیامبران خدا و امامان پس از او بود. همچنین گفته شده: از آن روی که همگان، خواه مخالفان و خواه همراهان به او خشنود بودند.»

امام رضا (ع) در ماه ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم (ع) در سن ۳۵ سالگی به امامت رسید. امام رضا (ع) در طی بیست سال دوران امامت خود با سه خلیفه عباسی هم عصر بود:
۱- هارون الرشید به مدت۲ سال
۲- امین به مدت ۵  سال
۳- مأمون به مدت۱۳ سال
بیشتر دوران امامت امام رضا (ع) در زمان خلافت مأمون بود. مأمون که یکی از مکارترین و زیرک ترین خلفای عباسی به شمار می آمد. پس از قتل برادرش امین و به دست گرفتن قدرت، مرو را مرکز حکومت خود قرار داد و با بهره گیری از هوش وزیر خود فضل بن سهل پایه های حکومت خود را مستحکم کرد.
انـگیزه هاى سیاسى مانند: جذب ایرانیان، سرکوب نهضتها و قیامهاى علویان، مشروع جـلـوه دادن حـکومت خود، مأمون را وادار کرد به امام پیشنهاد ولایتعهدی دهد ولی از این روى، امام رضـا (ع) از پـذیرش پیشنهاد مأمون سرباز مى زد. به هر حال امام رضا (ع) درنهایت، ولایت عهدی را با قید شرایطی پذیرفت. پس از مراسم بیعت اجبارى، در حضور مردم و دیگران فرمود:

لـنـا عـلیکم حق برسول الله و لکم علینا به حق فاذا انتم ادیتم الینا ذلک وجب علینا الحق لکم. مـا اهـل بیت، به واسطه رسول خدا (ص) بر شما مردم حقى داریم، شما نیز بر ما حقى داریـد وقتى که شما حق ما را به ما دادید، بر ما لازم است که حقوق شما را رعایت کنیم. (بحارالانوار جلد 146)
اگر چه این پیشنهاد رنگ تهدید و اجبار نیز گرفته بود. مسئله ولایتعهدی با تلاش های امام برای افشاگری همراه بود و شرط اصلی دخالت نکردن در عزل و نصب ها که همان شریک نبودن در حکومت جائر زمان برای حضرت محسوب می شد، نیز به همین منظور بود و امام بدین ترتیب توطئه های مأمون را یکی پس از دیگری خنثی می کرد و کار بدانجا رسید که عرصه بر مأمون تنگ شد و امام رضا (ع) را بزرگترین خطر جدی برای بقای حکومت خود می دانست و وقتی دریافت عوام فریبی های او در اعلام ولیعهدی امام رضا (ع) نیز کارگشا نیست، چاره ای جز به شهادت رساندن امام (ع) برای خود ندید.

سرانجام خورشید فروزان وجود امام (ع) در روز ۲۹  صفر سال ۲۰۳  ق. غروبی سرخ را به مشرق ایمان نشست و بار دیگر سیاست مزورانه عباسی تن به شکست داد.


میم.شین :: 85/12/28::  9:32 صبح

سلام بر تو ای فرستاده خوبی ها، ای مهربانترین فرشته خاک! تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعی اش آشنا کنی. تو آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی از مشرق دلها برآمدی.

ای کامل ترین آفریده و ای بهانه آفرینش، هجران تو هستی را به تب و تاب انداخته است و چوبه تابوت فراقت، بر شانه های آسمان سنگینی می کند که این گونه پیشانی در چین و چروک ابرهای پر باران کشیده است.

گهواره زمین و روانداز آسمان، خالی شدن بستر خود را از دُردانه هستی باور ندارد و مانند دل غم گرفته رهروانت، اندوهگین است. شعله های غم، از خارزار پر التهاب زمانه سر می کشد. فرشتگان به سوگ نشسته اند و قیامت اندوه به پا شده است و اکنون، آسمان تب دار غروب جان گداز توست.

 اما در این پاییز هیچ پرچمی همانند پرچمی که تو برافراشتی به اهتزار درنیامده است. نامت در جاری همه اعصار، جاودانه شده است. ای رسول مطهر خدا! تو رفتی و اهل بیت گرامی ات اسیر کینه ها و ستمکاری ها شدند. نامردمان، حسن علیه السلام، آن سید جوانان اهل بهشت، آن خلق نیکوی محمدی، آن اسطوره صبر و بندگی را با جگری تفتیده از نامهربانی دشمن خانگی اش، شهد شهادت نوشاندند و باز هم مدینه را خاک سیاه اندوه فرا گرفت و دوباره گرد و غبار غم بر دیوارهای گلین خانه نشست. عرشیان همه در سوگ فرزند زهرا سلام الله علیها می نالند و یکدیگر را در این اندوه سترگ تسلی می دهند و سلام می دهند به آن تنهاترین سردار منظومه غربت، به آن روح سبز و جاری بخشندگی و بردباری، کریم آل طاها (ع).

و سلام ما بر تو! ای رسول وحی و پیامبر نیکی و خاندان پاکت، ای قلب عالم امکان و ای برگزیده حق!


میم.شین :: 85/12/10::  12:53 عصر

دوستان سلام

این روزها مصادف است با شهادت مردی بزرگ از صحابه رسول خدا و امیر المومنین عمار به حق ولیی از اولیاء و وصیی از اوصیاء الهی بود او از سلمان های روزگار بود هرچند سلمان نیزدر زمانش می زیست.

الهنا

به حرمت عمار یاسر ما در زمره متمسکین به ولایت امیر المومنین و اولاد کرامش قرار بده.

اشاره:

 

عمّار یاسر، فرزند جوان آنها از بزرگان‌ اصحاب‌ رسول‌ الله‌ و أمیرالمؤمنین‌ علیهما الصّلوة‌ و السّلام‌ بود. و از کبار فقهاء و زهّاد، و أهل‌ بصیرت‌ و ولایت‌ بود. و ضمیری‌ روشن‌، و قلبی‌ تابناک‌، و فکری‌ عمیق‌، و اندیشه‌ای‌ استوار، و روشی‌ متین‌، و حزمی‌ صحیح‌ و راستین‌ داشت‌. پس از هجرت پیامبر (ص) به مدینه، ملازم رکاب او شد و در تمام غزوه ها و برخى از سریه ها شرکت جست.

 رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ درباره‌ او فرمود: عَمَّارٌ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَمَّارٍ حَیْثُ کَانَ. تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ.

 «عمّار با حقّ است‌، و حقّ با عمّار است‌ هر جا که‌ عمّار بوده‌ باشد. عمّار را گروه‌ ستمگر می ‌کشند.»

 و از «صحیح‌ بُخاریّ» نقل‌ است‌ که‌: در وقت‌ ساختن‌ مسجد پیغمبر صلّی‌الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌، عمّار دو برابر دیگران‌ سنگ‌ حمل‌ می‌نمود؛ یکی‌ از برای‌ خود، و یکی‌ از برای‌ رسول‌ الله‌. رسول‌ خدا گرد و غبار از روی‌ عمّار می‌سترد و میفرمود‌:

 وَیْحَ عَمَّارٍ! تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ؛ یَدْعُوهُمْ إلَی‌ الْجَنَّةِ، وَ یَدْعُونَهُ إلَی‌النَّارِ. [منتهی‌ الآمال، ج 1 ]

 «ای‌ دریغا بر عمّار! که‌ او را طائفه‌ ستمکار می ‌کشند. او ایشان‌ را به‌ سوی‌ بهشت‌ میخواند و آنها وی‌ را به‌ سوی‌ آتش‌.»

و همچنین‌ رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ درباره ایشان فرمود:

 أَبْشِرْ یَا أَبَا الْیَقْظَانِ! فَإنَّکَ أَخُو عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی‌ دِیَانَتِهِ، وَ مِنْ أَفَاضِلِ أَهْلِ وِلاَیَتِهِ، وَ مِنَ الْمَقْتُولِینَ فِی‌ مَحَبَّتِهِ! تَقْتُلُکَ الْفِئَةُ الْبَاغِیَةُ. وَ ءَاخِرُ زَادِکَ مِنَ الدُّنْیَا ضَیَاحٌ مِنَ اللَبَنِ! [سفینة‌ البحار]

 «ای‌ أبویقظان‌! بشارت‌ باد ترا! چون‌ تو برادر علی‌ علیه‌ السّلام‌ می ‌باشی‌ در دیانتش‌، و از افاضل‌ اهل‌ ولایت‌ او هستی‌، و از کشته‌شدگان‌ در راه‌ محبّت‌ او هستی‌! تو را گروه‌ ظالم‌ می‌کشند. و آخرین‌ غذائی‌ که‌ در وقت‌ شهادت‌ از دنیا نصیب‌ داری‌، شیری‌ است‌ که‌ با آب‌ مخلوط‌ شده‌ است‌!»

 

شهادت عمّار در واقعه‌ صفّین‌

در معرکه‌ صفّین در سال 37 هجری ‌، عمّار بن‌ یاسر به‌ نزد حضرت‌ آمد و عرض‌ کرد: «ای‌ برادر رسول‌ خدا! آیا تو به‌ من‌ اذن‌ میدهی‌ در جنگ‌ کردن‌؟!»

حضرت‌ فرمود: «قدری‌ صبر کن‌، خدایت‌ رحمت‌ کند!»

ساعتی‌ گذشت‌، عمّار به‌ نزد حضرت‌ آمد و آن‌ عبارت‌ را تکرار کرد. حضرت‌ هم‌ همان‌ جواب‌ را اعاده‌ فرمود.

برای‌ بار سوّم‌ عمّار تقاضای‌ جنگ‌ نمود.

أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ گریست‌. عمّار به‌ او نظری‌ نمود و گفت‌: ای‌ أمیرالمؤمنین‌! امروز روزی‌ است‌ که‌ رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ برای‌ من‌ توصیف‌ کرده‌ است‌!

أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ عمّار را در آغوش‌ مهر خود فشرد، و با او وداع‌ کرد. و پس‌ از آن‌ گفت‌: ای‌ أبویقظان‌! خداوند از طرف‌ خودش‌ و از طرف‌ پیغمبرت‌، ترا جزای‌ خیر دهد! خوب‌ برادری‌ بودی‌! و خوب‌ رفیق‌ و همنشینی‌ بودی‌! و سپس‌ گریه‌ کرد، و عمّار هم‌ گریه‌ کرد. و آنگاه‌ به‌ میدان‌ رفت‌.

هنگام جنگ عمار میگفت‌: «سوگند به‌ خدا اگر سپاهیان‌ معاویه‌ ما را با شمشیرهایشان‌ بزنند، و بر ما غالب‌ شوند بطوریکه‌ ما را عقب‌ زنند تا از این‌ زمین‌ صفّین‌ به‌ نخلستانهای‌ مدینه‌ برسیم‌، ما یقین‌ داریم‌ که‌: ما بر حقّیم‌ و آنان‌ بر باطل‌.»

عمّار در آنحال‌ نود و چهار سال‌ داشت‌. پس‌ از مبارزه‌ و جنگی‌ که‌ بین‌ او و دشمن‌ درگرفت‌، أبوعادیَة‌ نیزه‌ای‌ به‌ پهلویش‌ زد و عمّار بیفتاد.

أبوالبختری‌ میگوید: قبل از شهادت، ظرف‌ شیری‌ را برای‌ او آوردند، عمّار بخندید و گفت‌: رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ به‌ من‌ فرمود‌: «آخرین‌ آشامیدنی‌ که‌ از دنیا می ‌آشامی‌، شیری‌ است‌ که‌ با آب‌ ممزوج‌ شده‌ است‌؛ و سپس‌ خواهی‌ مرد.»

 چون‌ با نیزة‌ أبوعادیه‌، عمّار بروی‌ زمین‌ افتاد، ابن‌ جوی‌ السَّکْسَکی‌ برجست‌ و رأس‌ مبارکش‌ را برید. این‌ دو نفر ملعون نزد معاویه‌ آمدند، و هر کدام‌ افتخار قتل‌ عمّار را به‌ خود نسبت‌ میدادند. عمرو بن‌ عاص‌ لعین‌ گفت‌:

«قسم‌ به‌ خدا این‌ دو نفر نزاعی‌ با هم‌ ندارند، مگر در سبقت‌ به‌ آتش‌.»

چون‌ شب‌ تار آسمان‌ را پوشید، خود أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ در میان‌ کشتگان‌ گردش‌ کرد؛ تا عمّار را در میان‌ آنها یافت‌ که‌ بروی‌ زمین‌ افتاده‌ است‌. در کنار او نشست‌، و بر او گریست‌، و در سوگ‌ او با حزن خواند:

ای‌ مرگ‌! تا کی‌ و تا چه‌ اندازه‌ این‌ جدائی‌ را از روی‌ دشمنی‌ با من‌ میکنی‌؟! تو که‌ برای‌ من‌ یک‌ دوست‌ از دوستان‌ دوست‌ من؛‌ پیغمبر، باقی‌ نگذاشتی‌! و ما به‌ سوی‌ خدا باز میگردیم‌. آن‌ مردی‌ که‌ از کشته‌ شدن‌ عمّار مصیبت‌ زده‌ نباشد، از اسلام‌ هیچ‌ بهره‌ای‌ ندارد. بهشت نه یک بار بلکه بارها بر عمار واجب شده است. آنگاه‌ بر عمّار نماز بجای‌ آورد.


   1   2   3      >

:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
ابوطالب مظلوم تاریخ [170]
حوزه نیوز (پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه) [204]
پایگاه مرجع فقید شیعه آیت الله العظمی فاضل لنکرانی [53]
مرکز انجمنهای اعتقادی [123]
پایگاه عالم جلیل القدر سید شرف الدین [116]
خبرگزاری فارس [143]
پایگاه فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی [144]
پایگاه مرجع فقید آیت الله تبریزی [73]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی [69]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله میلانی [108]
هفته نامه خبری افق حوزه [87]
فهرست برخی از آژانس های خبری خارجی [115]
[آرشیو(12)]

::تعداد کل بازدیدها::

67233

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
یادداشت - اخبار حاج آقا
میم.شین
بگذریم
::لوگوی من::
یادداشت - اخبار حاج آقا
::لوگوی دوستان::






















::لینک دوستان::
شاید سخن حق
تعقل و تفکر
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::
 
 
     
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یادداشت - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

This free script provided by webloger site

سفارش تبلیغ
صبا ویژن