سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبر جدید - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، روشنی بخش اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 

 
   

خبر جدید - اخبار حاج آقا
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:11بازدید دیروز:20
 

میم.شین :: 86/3/19::  7:41 عصر

مدیر حوزه علمیه قم
هنوز اندیشه امام خمینی(ره) در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه محقق نشده است
مدیر حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه وحدت حوزه و دانشگاه تنها در مقوله شعار پیشرفت کرده است و سامانه درستی در این زمینه طراحی و اجرایی نشده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه افزود: هنوز این اندیشه‌ها محقق نشده است و چرایی این امر باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه، همایش سالانه وحدت حوزه و دانشگاه در بیست و هفت آذر تبدیل به یک سالگرد شده است گفت: باید اندیشه امام خمینی(ره) در این زمینه در بدنه حوزه و دانشگاه تزریق و عملی شود و تنها با سخنرانی وزیر علوم و مدیر حوزه در چنین همایش‌هایی، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

مدیر حوزه علمیه قم با استقبال از همکاری حوزه با دانشگاه پیام نور گفت: باید برنامه سامان یافته‌ای در این زمینه طراحی شود و برنامه متقابلی را تعریف کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به فعالیت برخی دانشگاه‌های تحت نفوذ آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقدام برای جذب دانشجویان ایرانی گفت: گسترش دانشگاه‌های کشور مطابق استاندارهای بین‌المللی می‌تواند جلوی حضور جوانان ایرانی در این دانشگاه‌ها را که بر اساس تفکرات غربی، طراحی شده است بگیرد.

وی با تأکید بر توسعه رشته زبان و ادبیات فارسی و فراهم آمدن و امکان تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در این رشته گفت: زبان فارسی، نماینده پیام رسانی انقلاب اسلامی است و طبق تجربه، مبلغان غیر ایرانی که به زبان و ادبیات فارسی تسلط داشته‌اند، در صدور پیام انقلاب و اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره) در کشورهای خود موفق‌تر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با بیان اینکه، زیر سئوال بردن مقدسات دینی، زیبنده دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نیست تصریح کرد: بحمدالله چنین فرصت طلبی‌هایی از سوی اکثریت دانشجویان محکوم می‌شود و دانشگاه پیام نور کمتر در معرض چنین مسایلی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حضور نیافتن اندیشه‌های حوزه در دانشگاه‌ها گفت: بعضی دانشگاه‌ها به ترجمه کتب دانشگاهی دنیا بسنده کرده‌‌اند در حالیکه حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف علوم انسانی از جمله روان‌شناسی، مدیریت، جامعه‌شناسی و امور تربیتی پژوهش‌های فاخری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه حضور چند دانش آموخته حوزه در لایه‌های مدیریتی نظام به معنای حضور نظام‌مند حوزه در مدیریت کشور نیست خاطرنشان کرد: تاکنون یک نظام سیستماتیک برای حضور حوزه در مدیریت فکری جامعه وجود نداشته است.

منبع: سایت حوزه نیوز (سایت رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه و هفته نامه افق حوزه)



:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
ابوطالب مظلوم تاریخ [170]
حوزه نیوز (پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه) [204]
پایگاه مرجع فقید شیعه آیت الله العظمی فاضل لنکرانی [53]
مرکز انجمنهای اعتقادی [123]
پایگاه عالم جلیل القدر سید شرف الدین [116]
خبرگزاری فارس [143]
پایگاه فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی [144]
پایگاه مرجع فقید آیت الله تبریزی [73]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی [69]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله میلانی [108]
هفته نامه خبری افق حوزه [87]
فهرست برخی از آژانس های خبری خارجی [115]
[آرشیو(12)]

::تعداد کل بازدیدها::

67456

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
خبر جدید - اخبار حاج آقا
میم.شین
بگذریم
::لوگوی من::
خبر جدید - اخبار حاج آقا
::لوگوی دوستان::






















::لینک دوستان::
شاید سخن حق
تعقل و تفکر
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::
 
 
     
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبر جدید - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

This free script provided by webloger site

سفارش تبلیغ
صبا ویژن