سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخبار حوزه - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 
   

اخبار حوزه - اخبار حاج آقا
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:5بازدید دیروز:4
 

میم.شین :: 86/3/19::  7:45 عصر

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی
غرب در برابر دیپلماسی جمهوری اسلامی درمانده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سیاست خارجی بسیار موفق بوده و نمونه بارز آن استیصال غرب در برابر پرونده هسته‌ای ایران است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی در نشست مجمع فضلا و طلاب استان قزوین افزود: در دنیای کنونی، اگر کشوری مقتدرانه از مواضع حق خود دفاع کند، جایگاه خود را به دست می‌آورد، ولی اگر تزلزل در استیفای حقوق اصلی‌اش ایجاد شود، زورمداران و استکبار طلبان، آنرا مورد هجوم خود قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مواضع اقتدار و جایگاه سیاسی مناسب بین‌المللی قرار دارد گفت: دولت در موضع انرژی هسته‌ای، حرکت موفقی داشته است و آنهایی که منتظر بودند بعد از 60 روز مجددا قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند، مانده‌اند که چه کنند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در دانشگاه تهران جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار تفکر ناب اسلامی در جهان اسلام دانست و اظهار داشت: استیضاح رئیس جمهوری اندونزی از سوی بیش از 110 نماینده مجلس این کشور به خاطر موضع ضد ایرانی وزیر خارجه‌اش، شاهدی بر این مدعاست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به نیاز دولت نهم به مشورت‌های قوی‌تر در برخی حوزه‌ها اشاره و تصریح کرد: تصمیم بنده و چهره‌های شاخص مجلس هفتم بر همکاری و یاری دولت است و نقدهایی که بعضا می‌شود نیز در همین راستا است نه تضعیف دولت.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی نمایندگان اظهاراتی را مطرح می‌کنند که در راستای این سیاست نیست و وجود چنین اظهاراتی نیز طبیعی است، اما مجموعه مجلس در راستای تقویت دولت فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی بر ارتقاء ارتباط دولت و مجلس تأکید کرد و افزود: باید با رایزنی و نشست‌های مشورتی، تصمیمات اصولی مشترکی را اتخاذ کنیم و مجلس در سطح عالی آماده چنین همکاری است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، اجرای طرح کارت هوشمند سوخت را عامل مهمی در ارتقاء سطح فرهنگ کشور در عرصه IT دانست و گفت: وزارت نفت دولت قبلی هم طبق مصوبه مجلس ششم، موظف به اجرای این طرح بود، ولی اصلا فکر نمی‌کردند که بشود این طرح بزرگ را اجرا کرد و اگر پیگیری‌های شخصی آقای احمدی‌نژاد نبود در این دولت هم انجام نمی‌شد.

 

منبع: حوزه نیوز (سایت رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه و هفته نامه افق حوزه)


میم.شین :: 86/3/19::  7:41 عصر

مدیر حوزه علمیه قم
هنوز اندیشه امام خمینی(ره) در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه محقق نشده است
مدیر حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه وحدت حوزه و دانشگاه تنها در مقوله شعار پیشرفت کرده است و سامانه درستی در این زمینه طراحی و اجرایی نشده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه افزود: هنوز این اندیشه‌ها محقق نشده است و چرایی این امر باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه، همایش سالانه وحدت حوزه و دانشگاه در بیست و هفت آذر تبدیل به یک سالگرد شده است گفت: باید اندیشه امام خمینی(ره) در این زمینه در بدنه حوزه و دانشگاه تزریق و عملی شود و تنها با سخنرانی وزیر علوم و مدیر حوزه در چنین همایش‌هایی، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

مدیر حوزه علمیه قم با استقبال از همکاری حوزه با دانشگاه پیام نور گفت: باید برنامه سامان یافته‌ای در این زمینه طراحی شود و برنامه متقابلی را تعریف کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به فعالیت برخی دانشگاه‌های تحت نفوذ آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقدام برای جذب دانشجویان ایرانی گفت: گسترش دانشگاه‌های کشور مطابق استاندارهای بین‌المللی می‌تواند جلوی حضور جوانان ایرانی در این دانشگاه‌ها را که بر اساس تفکرات غربی، طراحی شده است بگیرد.

وی با تأکید بر توسعه رشته زبان و ادبیات فارسی و فراهم آمدن و امکان تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در این رشته گفت: زبان فارسی، نماینده پیام رسانی انقلاب اسلامی است و طبق تجربه، مبلغان غیر ایرانی که به زبان و ادبیات فارسی تسلط داشته‌اند، در صدور پیام انقلاب و اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره) در کشورهای خود موفق‌تر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با بیان اینکه، زیر سئوال بردن مقدسات دینی، زیبنده دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نیست تصریح کرد: بحمدالله چنین فرصت طلبی‌هایی از سوی اکثریت دانشجویان محکوم می‌شود و دانشگاه پیام نور کمتر در معرض چنین مسایلی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حضور نیافتن اندیشه‌های حوزه در دانشگاه‌ها گفت: بعضی دانشگاه‌ها به ترجمه کتب دانشگاهی دنیا بسنده کرده‌‌اند در حالیکه حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف علوم انسانی از جمله روان‌شناسی، مدیریت، جامعه‌شناسی و امور تربیتی پژوهش‌های فاخری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه حضور چند دانش آموخته حوزه در لایه‌های مدیریتی نظام به معنای حضور نظام‌مند حوزه در مدیریت کشور نیست خاطرنشان کرد: تاکنون یک نظام سیستماتیک برای حضور حوزه در مدیریت فکری جامعه وجود نداشته است.

منبع: سایت حوزه نیوز (سایت رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه و هفته نامه افق حوزه)


میم.شین :: 85/12/6::  7:52 عصر

مدیر حوزه علمیه قم

مسئولان در برخورد با اهانت کنندگان به پیامبر(ص) اغماض نکنند

در پی طرح سؤالات موهن در آزمون معلمان آموزش و پرورش استان تهران حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم در گفتگو با مرکز خبر حوزه ضمن محکوم کردن اینگونه اعمال گفت: حق طبیعی مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه است که در اینگونه مسایل قاطعانه موضع‌گیری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همانگونه که مراجع عظام تقلید نسبت به انتشار کاریکاتور موهن در دانمارک موضع‌گیری می‌کنند نمی‌توان نسبت به مسایلی که در داخل اتفاق می‌افتد سکوت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر لزوم برخورد قاطعانه مسئولین با عوامل این اقدام موهن تصریح کرد: طرح اینگونه سؤالات در قالب آزمون به ویژه در سال پیامبر اعظم(ص) برای هر صاحب‌نظر و علاقمند به پیامبر اکرم(ص) بسیار دردآور و نگران کننده است و انتظار می‌رود با قاطعیت و بدون اغماض با عوامل این اقدام برخورد شود.

مدیر حوزه علمیه قم در ادامه بر حفظ هوشیاری مسئولین و امت اسلامی ایران تأکید کرد و عنوان نمود: از هر سو در محاصره دشمن هستیم، از یک سو دشمنانی که از جهت عقیدتی با ما سر جنگ دارند و از سوی دیگر دشمنانی که سرمایه‌های ملی ما را هدف قرار داده‌اند، از این رو باید به عنوان مدعی در صحنه حضور داشته باشیم و فرصت ندهیم که دشمنان انقلاب اسلامی از این سوژه به نفع خود استفاده کنند.

وی با اشاره به ارسال نامه عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از محضر مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه بیان داشت: با توجه به شناختی که از وزیر دارم ایشان را فردی متدین می‌دانم، ولی شخصا معتقدم که وزیر باید حضوری جدی‌تر در رسانه‌ها می‌داشت و مسئولین باید به دغدغه‌های مراجع معظم تقلید به عنوان پاسداران دین و شریعت توجه کنند.


میم.شین :: 85/12/6::  11:15 صبح

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

وهابیت در صدد محو نام رسول اعظم هستند

 

در پی موضع‌گیری های افراطی و جاهلانه برخی به اصطلاح عالم نمایان وهابی، مبنی بر تخریب مشاهد مشرفه و قبور ائمه اطهار علیهم‌السلام مراجع عظام تقلید با پیام های جداگانه ای نسبت به عواقب سوء و پشت پرده تفکرات این فرقه ضاله هشدار دادند.

در همین زمینه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با صدور بیانیه‌ای علمای اسلام را به همفکری و اتحاد در برابر اختلاف افکنی مذهبی فراخواندند.

متن کامل پیام معظم له بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: فی بیوتٍ أذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبّح له فیها بالغدوّ و الآصال رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذکر الله و إقام الصلاة و إیتاء الزکاة یخافون یوماً تتقلّب فیه القلوب و الأبصار

اخرج بن مردویه عن انس بن مالک و بریدة ‌قال: قرأ رسول الله صلی الله علیه و آله هذه الآیة فی بیوت اذن الله ان ترفع فقال الیه رجل فقال: ای بیوت هذه یا رسول الله؟ قال: بیوت الانبیاء، فقال الیه ابوبکر، فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی و فاطمة؟ قال: نعم من افاضلها

(الدر المنثور، ج5، ص50)

در دنیای امروز، جوامع بیدار و هوشیار برای تأیید و تثبیت تاریخ، هویت و سوابق افتخار‌آمیز خود، جاودانه ساختن آن از طریق «حفظ مواریث زندگی» و احیای آثار گذشتگان، تلاش می‌نمایند؛ با تجدید و نوسازی شواهد عینی و خارجی، توجه ملل جهان را به هویت و تاریخ خود جلب می‌نمایند؛ اثبات تاریخ و بقای آن را به پشتوانه‌ بناها و آثار باستانی، پایدار و ماندگار می‌دانند و حتی برای اکتشاف این آثار، کاوش‌های وسیع و عمیق انجام می‌دهند و بدون این پشتوانه‌ها تاریخ خود را در دراز مدت در معرض انقراض و انکار می‌دانند.

در همین حال، امت اسلام از نظر وجود پشتوانه‌های بسیار مهم تاریخی غنی‌ترین امم و ملل است؛ موقعیتی یگانه و ویژه دارد و پیوسته همه افتخارات اصیل دوران آغازین تأسیس خود را با آثار، ابنیه، مقابر، مساجد، مشاهد و مقامات در معرض دید جهانیان قرار داده است؛ مخصوصاً جهان اسلام آنچه مربوط به حیات شخص مؤسس عظیم الشأن خود یعنی حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بود را از پیش از ولادت تا بعثت، هجرت و بالاخره تا زمان ارتحال آن حضرت، به روشنی در مقابل تاریخ و همه انسان‌ها قرار می‌داد و زیارت حرمین شریفین، همه آن مواقف و عظمت‌ها را در دل زائرین ثبت می‌کرد.

متأسفانه این آثار گرانبها و اسناد محکم تاریخی این امت بزرگ، مورد دستبرد و خیانت قرار گرفته است و گروهی از افراد نا‌آگاه به بهانه‌های واهی و تهمت‌هایی که به سلف و خلف امت می‌زنند و موحدین حقیقی اعصار گذشته و حال اسلام را تکفیر و به شرک نسبت می‌دهند، این پشتوانه‌های تاریخ را ویران و تیشه به ریشه و اساس آن زده و می‌زنند.

خسارتی که این گروه ناآگاه بر فرهنگ و تاریخ اسلام، وارد کردند بیش از حد تصور است و اثرات مخرب آن در آینده که امت بدون این اسناد باید دلائل هویت و بلکه وجود خود را عرضه بدارد آشکار می‌گردد.

آثاری را که امت برای پشتوانه تاریخ وحی و رسالت و قرآن تا قیام قیامت باید از آن پاسداری کند ویران و نابود کردند و در واقع، موجودیت خود را در دراز مدت در خطر انکار محققان آینده قرار دادند و این سندهای ظاهر و گویا را متلاشی کردند.

اینان مانند کسانی که بخواهند نام نامی حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله محو شود و زندگی آن حضرت از نواحی مختلف مهجور و متروک گردد عمل می‌کنند؛ حتی برای آنکه ساختمان محل تولد آن پیام‌آور بزرگ آسمانی، فراموش شود به عنوان مکتبه مکه المکرمه نامگذاری کرده‌اند و اخیراً شنیده می‌شود برخی از آنان، پیشنهاد تخریب غار حرا را داده‌اند تا کسی از آنجا بازدید و زیارت نکند و نام خدا را در آنجا نبرد.

معلوم نیست این گروه چه می‌گویند؟ و با کجا و چه کسی خصومت دارند؟ و چرا این چنین برای محو آثار و اهل بیت رسالت و مراکز تاریخی اسلامی اصرار می‌ورزند؟

هم‌زمان با پیدایش این تفکر در یازده قرن پیش، الراضی بالله، خلیفه وقت، این انحراف را تشخیص داد؛ اعلام خطر کرد و فکر عامیانه و انحرافشان را برملا ساخت.

اینان در محو آثار شخص رسول اکرم صلی الله علیه و آله آن‌چنان، اصرار دارند که با دست‌کاری در کتیبه‌های مسجد نبوی ، اسم «محمد» را به «مجید» تغییر داده‌اند.

در حالی که ملل دیگر برای خود در جستجوی پشتوانه‌های تاریخی هستند واقعاً مایه تأسف است که این گروه، با تعصب کورکورانه و در برابر چشم بیش از یک میلیارد مسلمان آگاه و بیدار در همان حرمین شریفین این اسناد و نشانه‌ها و مدارک زنده هویت اسلام و رجال اسلام را نابود می‌نمایند.

البته از طرز فکر این گروه، تعجبی نیست؛ اینها همان‌هایی هستند که تا مدتی با تمام مظاهر تمدن و صنعت، از برق و تلفن و حتی دوچرخه مخالفت می‌کردند و همه را بدعت می‌دانستند؛ همان کسانی هستند که صریحاً به کفر هر کس که معتقد به گردش زمین به دور خورشید می‌باشد فتوا می‌دهند و همه موحدین و گویندگان مخلص شهادتین را تکفیر کردند؛ همان گروهی هستند که شیعیان اهل بیت علیهم السلام، این مسلمانان موحد مخلص را، تکفیر و به اباحه خون آنها فتوا می‌دهند؛ خشن‌ترین و وحشتناک‌ترین تصویر را از چهره نورانی، درخشان، جذاب و مهربان اسلام به دنیا نشان می‌دهند؛ همه را از اسلام و مسلمین، متنفر ساخته‌اند و هر روز با تمسک به همین فتواهای اسلام‌ستیز، مسلمانان بی‌گناه از صغیر و کبیر و زن و مرد را در عراق به جرم ولایت اهل بیت علیهم السلام قتل عام و به شهادت می‌رسانند.

تعجب از اینها نیست؛ اینان گویا در قرن حجر زندگی می‌کنند. تعجب از سائر علمای حرمین شریفین و افراد و شخصیت‌های مطلع از اوضاع و سیاست‌های مختلف است؛ تعجب از علمای سایر بلاد و سران حکومت و خادم الحرمین الشریفین است که تا کی و تا کجا می‌خواهند با این گروه با مساهله و مسامحه عمل نمایند و خود را در برابر آنها بی‌مسئولیت معرفی کنند.

ما می‌دانیم این شخصیت‌ها از عمق فاجعه اعمال این گروه بی‌اطلاع نیستند؛ چرا در برابر صدماتی که به اسلام و امت اسلام می‌زنند سکوت می‌کنند؟

یک روز، سی و هشت نفر متعصب بیانیه‌ای را امضا می‌کنند و مسلمانان را به اختلاف، جنگ، برادرکشی و هتک نوامیس دعوت می‌نمایند. این روزها هم یکی از امثال آنها فتوا به تخریب اماکن مقدسه و روضات منوره اهل بیت علیهم السلام، که از اظهر مصادیق «فی بیوت اذن الله ان ترفع» می‌باشد، می‌دهد تا عالم اسلام را به هم بریزد، هرج و مرج ایجاد شود و مسلمانان را به خود مشغول و دشمنان اسلام را بر آنها مسلط سازند.

انتظار این بود که با این موج فراگیر بیداری در جوامع اسلامی این گروه نا‌آگاه به خود آیند و حمایت بعضی دولت‌مردان از آنها سلب شود واز فتنه‌گری و ایجاد اختلاف ممنوع و مأیوس گردند. ولی متأسفانه از سکوت دولت‌مردان و علمای حرمین شریفین و جامع الازهر، سوء استفاده می‌نمایند.

ما برای حفظ شوکت اسلام، برای اینکه بیشتر از این آب در آسیای دشمنان دین نریزند و در مسیر ضعف قوای مسلمین و ایجاد کینه و نفاق عمل نکنند از برادران مسلمان آگاه در همه عالم اسلام و از نخبگان حرمین شریفین می‌خواهیم به وظایفی که در حفظ اتحاد و شوکت و عزت مسلمین دارند عمل نمایند و حریم‌ها و حرمت‌ها را حفظ نمایند و بیش از این اجازه ندهند که این افراد بر فتنه‌گری‌های خود بیفزایند و از ادامه وضع تخریبی آنها جلوگیری نمایند.

(و الله یعلم انا لا نرید الا عزّ الاسلام و قوة المسلمین فی شرق الارض و غربها شیعةً و سنةً ندعوا الجمیع الی الاعتصام بحبل الله و رفض الشحناء و البغضاء و الله هو الناصر و المعین).

6 صفر المظفر 1428

لطف الله صافی

خاطرنشان می شود چندی پیش (دوم اسفند) آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز با صدور پیامی خطر این فرقه ضاله را به مسلمین گوشزد کردند.

جهت مشاهده پیام آیت الله العظمی مکارم اینجا کلیک کنید.


میم.شین :: 85/10/13::  11:8 صبح

کذبی که واقعیت دارد!

در پی انتشار خبر «ساخت موشک حمل‌کننده ماهواره از سوی دانشمندان ایرانی» ارسال شده از سوی مرکز خبر حوزه به رسانه‌ها در تاریخ 11/10/1385 و انعکاس تکذیبیه‌ای منتسب به دکتر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی؛ دبیر گروه خبر مرکز خبر حوزه اعلام نمود: این اظهارات روز پنج‌شنبه هفتم دی ماه جاری در مدرسه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) قم (خان) و در جمع فضلا و طلاب شهرستان بروجرد ایراد شده که نوار آن در آرشیو این مرکز موجود است و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.

 


میم.شین :: 85/10/12::  3:48 عصر

بروجردی:من نگفته‌ام/ مرکز خبر حوزه: نوارش وجود دارد

در حالی که رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرده که هیچ خبری درباره ساخت موشک ایرانی پرتاب ماهواره منتشر نکرده‌ است، اما مرکز خبر حوزه علمیه قم تاکید دارد که خبر را وی در جمع طلاب اعلام کرده و نوار آن هم مضبوط است.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به خبر منتشره منتسب به وی از سوی مرکز خبر حوزه علمیه قم مبنی بر ساخت موشک ایرانی پرتاب ماهواره گفت: در این خصوص من هیچ اظهار نظری نکرده‌ام و نسبت دادن این مطالب به من کذب است.
وی افزود: من اصلاً قم نرفته‌ام.
مرکز خبر حوزه علمیه قم دیشب خبر مذکور را منتشر کرد و به نقل از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس آمده بود: به همت دانشمندان جوان ایرانی موشک حمل‌کننده ماهواره‌ ایران آماده شده است و به زودی پرتاب می‌شود.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در جلسه فضلا و طلاب بروجردی در قم گفته بود:‌ تنها راه حل خروج از وضعیت هسته‌ای ایران، مذاکره است.
وی با بیان اینکه غربی‌ها اصلا فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی بتواند به چرخه تولید سوخت هسته‌ای دست یابد، افزود: اکنون در جایگاه مطلوبی قرار داریم و برای رسیدن به شرایط بهتر و رسیدن به جایی که نتوانند به ما حرف زور بگویند، باید ناملایمات سیاسی، فشارهای بین‌المللی و اهرم‌هایی مانند قطعنامه شورای امنیت را بپذیریم و این راه پر از سنگلاخ را طی کنیم، در غیر این‌صورت باید در صف طولانی کشورهای تابع اراده بوش بایستیم.
در همین حال، دلفانی دبیر گروه خبر مرکز خبر حوزه علمیه قم در گفتگو با فارس تصریح کرد: آقای بروجردی در سخنرانی روز پنج شنبه خود در جلسه فضلا و طلاب در مدرسه آیت‌الله بروجردی قم، مطالب بسیار حساس و مهمی مطرح کردند که عیناً در دو نوار مضبوط است. در این سخنان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس عیناً گفت که به همت دانشمندان جوان ایرانی، موشک حمل‌کننده ماهواره‌ ایران آماده شده است و به زودی پرتاب می‌شود.
وی یادآور شد: به خواست آقای بروجردی قرار شد مرکز خبر حوزه علمیه قم برای انتشار این خبر و همچنین درج آن در نشریه افق با نماینده ایشان در میان طلاب، آقای اسدی نسب هماهنگی کند که همین کار هم انجام شد.
وی اعلام آمادگی کرد نوار سخنرانی بروجردی را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.
عکس: پایگاه خبری حوزه های علمیه


<      1   2      

:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
ابوطالب مظلوم تاریخ [170]
حوزه نیوز (پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه) [204]
پایگاه مرجع فقید شیعه آیت الله العظمی فاضل لنکرانی [53]
مرکز انجمنهای اعتقادی [123]
پایگاه عالم جلیل القدر سید شرف الدین [116]
خبرگزاری فارس [143]
پایگاه فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی [144]
پایگاه مرجع فقید آیت الله تبریزی [73]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی [69]
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله میلانی [108]
هفته نامه خبری افق حوزه [87]
فهرست برخی از آژانس های خبری خارجی [115]
[آرشیو(12)]

::تعداد کل بازدیدها::

67350

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
اخبار حوزه - اخبار حاج آقا
میم.شین
بگذریم
::لوگوی من::
اخبار حوزه - اخبار حاج آقا
::لوگوی دوستان::






















::لینک دوستان::
شاید سخن حق
تعقل و تفکر
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::
 
 
     
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخبار حوزه - اخبار حاج آقا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

This free script provided by webloger site

سفارش تبلیغ
صبا ویژن